Με σύνθημα «το Μέλλον είναι καλύτερο με το Παιχνίδι» πραγματοποιείται το 2ο διεθνές συνέδριο «Play on Early Education» φέρνοντας στην Αθήνα όλες τις νέες απόψεις και τάσεις στην προσχολική εκπαίδευση. Το συνέδριο φιλοξενείται από τις 27 έως και τις 30 Απριλίου 2022, στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων.
Στο Συνέδριο «Play on Early Education» διεθνούς φήμης επιστήμονες παιδαγωγοί και σύνεδροι, από όλο τον κόσμο, καθώς και ειδικά βιωματικά εργαστήρια θα διερευνήσουν το ρόλο και τη μορφή του παιχνιδιού στην ψηφιακή εποχή και στο σχολείο του μέλλοντος. Η διοργάνωση απευθύνεται σε όποιον ενδιαφέρεται για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με βάση το παιχνίδι, σε γονείς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και γενικά σε όσους ασκούν δραστηριότητες που εμπλέκουν παιδιά.
Το συνέδριο διοργανώνεται από το ελληνικό ιδιωτικό σχολείο «Dorothy Snot Preschool & Kindergarten». Η Dorothy Snot είναι ένα σχολείο για πολύ μικρά παιδιά (1-6 ετών) με την δική του εκπαιδευτική φιλοσοφία (life derived learning) που εστιάζει στη βιωματική ανακάλυψη του κόσμου από τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι, την εμπιστοσύνη, το σεβασμό και την ελευθερία.
«Πρόκειται για το δεύτερο συνέδριο που διοργανώνουμε, το οποίο αποτελεί μία προσπάθεια να φέρουμε στην Αθήνα μερικούς από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στον κόσμο στον τομέα του «Play on Early Education» με στόχο, πρωτά από όλα εμείς να γινόμαστε καλύτεροι ως δάσκαλοι μέσα από τη διάδραση και δεύτερον να δώσουμε το μήνυμα στην κοινωνία ότι το παιχνίδι μπορεί να είναι ο βασικός τρόπος μέσα από τον οποίο τα παιδιά αναπτύσσουν την προσωπικότητα τους τα πρώτα χρόνια της ζωής τους», θα πει στον Αθήνα 9.84, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του σχολείου «Dorothy Snot Preschool & Kindergarten», Γιάννης Γιαννούδης.
«Η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού μοντέλου «Play on Early Education» βασίζεται στο παιχνίδι. Το παιχνίδι για να είναι παιχνίδι πρέπει να έχει κάποια βασικά χαρακτηριστικά. Παιχνίδι είναι όταν τα παιδιά παίζουν ακηδεμόνευτα, όταν τα παιδιά επιλέγουν μόνα τους αυτό που θέλουν να παίξουν, όταν αυτό ξεπηδά από μια δική τους ανάγκη εσωτερική, καθορίζουν μόνα τους τους κανόνες και τις αλλαγές και την εξέλιξη του παιχνιδιού» εξηγεί ο κ. Γιαννούδης. «Όταν δεν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις τα παιδιά δεν παίζουν απλώς ακολουθούν κάποια δραστηριότητα. Αυτό είναι το παιχνίδι που συμβάλλει από νωρίς στην δημιουργία ανεξάρτητων και αυτόνομων παιδιών με αυτοπεποίθηση, κριτική σκέψη και υπευθυνότητα. Και αυτό εμείς πιστεύουμε πως είναι η βάση για τη λειτουργία ενός σχολείου προσχολικής αγωγής.
«Πρόκειται για μια παγκόσμια παιδαγωγική φιλοσοφία η οποία εφαρμόζεται σε πολλές χώρες. Στη Ελλάδα εφαρμόζεται και σε άλλα ιδιωτικά σχολεία και θα ήταν καταπληκτικό να μπορούσε να ενταχθεί και στα δημόσια. Ωστόσο αυτό προϋποθέτει ότι και οι δάσκαλοι που θα το εφαρμόσουν θα πρέπει να έχουν την ανάλογη εκπαίδευση και την ανάλογη προσωπικότητα, δηλαδή να μπορεί ο δάσκαλος να σέβεται τις επιθυμίες των παιδιών, να τα ακούει, να παρατηρεί τι χρειάζονται, να αφήνει τον εγωισμό του απέξω και όταν είναι με τα παιδιά να μη λειτουργεί ως άνθρωπος που τα διδάσκει και τους επιβάλλει πράγματα αλλά να λειτουργεί ως ένας άνθρωπος που τα διευκολύνει να ανακαλύψουν τον κόσμο» σημειώνει ο κ. Γιαννούδης. «Για αυτούς τους λόγους είναι πολύ σημαντικό αυτό το συνέδριο για όσους ασχολούνται με τα παιδιά. Τέσσερις ημέρες θα συζητάμε για αυτά τα θέματα. Επίσης θα πραγματοποιηθούν και πολλά εργαστήρια όπου οι εκπαιδευτικοί θα δουν ακριβώς πως εφαρμόζονται προοδευτικά μοντέλα στην εκπαιδευτική διαδικασία».
«Στο δικό μας σχολείο το Dorothy Snot αναπτύσσουμε στο πλαίσιο του «Play on Early Education» τη δική μας εκπαιδευτική φιλοσοφία την οποία ονομάζουμε life-derived learning, δηλαδή, μάθηση η οποία προκύπτει από τη σύνδεση των παιδιών με τη πραγματική ζωή, π.χ. όταν κάνουμε μαστορική αυτό που παρατηρούμε στα παιδιά είναι ότι το μόνο που τα ενδιαφέρει είναι να παίξουν σε συνθήκες πραγματικής ζωής, να παίξουν με τα κατσαβίδια να μαστορεύουν κλπ. δεν τους ενδιαφέρει μια θεωριτική μάθηση».
«Τα παιδιά αλλάζουν όπως αλλάζουν και οι συνθήκες ζωής και πρέπει και η εκπαίδευση να προσαρμόζεται τόσο στην εξέλιξη του κόσμου, η οποία είναι ραγδαία, όσο και στην εξέλιξη των ίδιων των παιδιών. Σήμερα βλέπουμε ένα παιδί τριών ετών να έχει την διανοητική ικανότητα ενός πεντάχρονου γιατί πλέον μεγαλώνουν με πολλά περισσότερα ερεθίσματα. Σε αυτό το παιδί δεν μπορείς να του προσφέρεις πνευματική τροφή, που πρόσφερες πριν 20 χρόνια, δεν τη χρειάζεται. Συζητάμε, δηλαδή, για μία εκπαιδευση, που θα βοηθήσει τα παιδιά στα 30 τους να είναι πρωτοπόροι και όχι να ακολουθούν ασθμαίνοντας», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννούδης.
Το Συνέδριο υλοποιείται δια ζώσης αλλά και διαδικτυακά. Κατά τη διάρκεια του 4ήμερου συνεδρίου οι συμμετέχοντες θα συνειδητοποιήσουν ότι, το ελεύθερα επιλεγμένο, μη σκηνοθετημένο παιχνίδι αξίζει να είναι ο κύριος μοχλός μέσω του οποίου τα παιδιά μεγαλώνουν, ακμάζουν και μαθαίνουν να αποκτούν την κυριότητα της ζωής τους, με τον δικό τους μοναδικό ρυθμό. Και όλα αυτά μπορούν να γίνουν μια εφικτή και αποτελεσματική διαδικασία τάξης των πρώτων χρόνων, έστω και μόνο βασισμένη στον Σεβασμό, την Ελευθερία και την Εμπιστοσύνη, επισημαίνουν οι διοργανωτές.
Η γνωστή Σουηδή παιδαγωγός Suzanne Axelsson, ο Teacher Tom, που θεωρείται από τους καλύτερους δασκάλους προσχολικής αγωγής στον κόσμο, ο Βρετανός playworker με 46 χρόνια εμπειρία Meynell Walter, ο διευθυντής στο εργαστήριο ύπνου του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης John Axelsson, οι συνιδρύτριες του δικτύου υποστήριξης γυναικών «Women on Top» Στέλλα Κάσδαγλη και Πηνελόπη Θεοδωρακάκου (διότι η κατάκτηση της έμφυλης ισότητας, ξεκινά στο preschool) και ο δάσκαλος που κατάφερε να μετατρέψει ένα δημόσιο σχολείο σε ένα ορεινό χωριό της Κρήτης, σε ένα εκπαιδευτικό μοντέλο δημιουργικής αυτοδιαχείρισης, Άγγελος Πατσιάς και συνεχίζει την δράση του στην Θεσσαλονίκη.
Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου εδώ
Η online διάθεση εισιτηρίων έχει ήδη ξεκινήσει στο https://www.playonathens.com/buy-tickets-for-2022/early-bird-tickets-for-2022-athens.html και
στο https://www.playonathens.com/buy-tickets-for-2022/early-bird-tickets-for-2022-athens-2.html για την διαδικτυακή μετάδοση.