Το Πρόγραμμα Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα του Δήμου Αθηναίων σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε τον 6ο Κύκλο Διαλέξεων για την Εκπαίδευση με θέμα “Έτσι Μαθαίνω Παντού | Χώροι, δραστηριότητες και βαλιτσάκια που ταξιδεύουν τη γνώση” ο οποίος θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη, 06 Απριλίου 2022, 18:00-20:30.
ΕΤΣΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΑΝΤΟΥ
Η μαθησιακή διαδικασία δεν περιορίζεται εντός του σχολείου, αλλά εντοπίζεται σε ποικίλους χώρους μέσα από διαφορετικά προγράμματα και δραστηριότητες. Τα μουσεία τα τελευταία χρόνια ενσωματώνουν ενεργές εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό την ενίσχυση της σχέσης ανάμεσα στις τέχνες και την εκπαίδευση, αλλά και την ανάδειξη νέων αναγκών και καινοτόμων μέσων για τη διάχυση της γνώσης. Οι τέχνες επικοινωνούν επίκαιρα και διαχρονικά θέματα και ανησυχίες μέσα από ένα διαφορετικό εκφραστικό πλαίσιο. Πολιτισμός, επιστήμες και τεχνολογία συμπράττουν δημιουργώντας νέα εργαλεία, βαλιτσάκια, μουσειοσκευές και εκπαιδευτικά kit γεμάτα γνώσεις, ιστορίες και μαθησιακές εμπειρίες.
Μέσα από τον έκτο και τελευταίο κύκλο διαλέξεων, στοχεύουμε στην ανάδειξη καλών παιδαγωγικών πρακτικών εκτός σχολικού χώρου, παρουσιάζοντας μεθοδολογίες και εφαρμοσμένα παραδείγματα από διαφορετικά πεδία επιστημών και πολιτισμού. Οι ομιλίες απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς όλων των βαθμίδων, αλλά και σε όλους όσους ενδιαφέρονται να διευρύνουν τα όρια της βιωματικής μάθησης και των χώρων που την πλαισιώνουν.
Η παρακολούθηση είναι ελεύθερη, κατόπιν εγγραφής. Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης θα δοθεί Βεβαίωση Συμμετοχής από το Πολυτεχνείο Κρήτης.
Σύνδεσμος για τη Φόρμα Εγγραφής: https://forms.gle/DpeR1eSVFEWDJ7Ad9
Με την έγκυρη υποβολή της φόρμας θα λάβετε και το σύνδεσμο παρακολούθησης μέσω της πλατφόρμας Zoom. Επιπλέον πληροφορίες: [email protected] και [email protected]
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ
STEM kit: ένα κουτί γεμάτο δημιουργική μάθηση ταξιδεύει σε 33 σχολεία του Δήμου Αθηναίων.
Ένα πολυμορφικό και πολυδύναμο εκπαιδευτικό εργαλείο με τη μορφή ενός πακέτου (kit) πρωτότυπου εκπαιδευτικού εξοπλισμού STEM. Μέσα από το περιεχόμενου του STEM kit, οι φυσικές επιστήμες (Science), η τεχνολογία (Technology), οι επιστήμες των μηχανικών (Engineering) και τα μαθηματικά (Mathematics) συναντώνται με το designthinking και τη makerculture, επιδιώκοντας ταυτόχρονα την εξοικείωση της σχολικής κοινότητας με την επιστημονική έρευνα, τις τεχνολογίες στην εκπαίδευση, αλλά και την ενδυνάμωση της φαντασίας σε κάθε στάδιο. Σχεδιάστηκε από την ερευνητική ομάδα του προγράμματος Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα του Δήμου Αθηναίων και κατασκευάστηκε στο Εργαστήριο ΠΟΙΩ του Δήμου Αθηναίων, με την επιστημονική επιμέλεια του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Ιωάννα Κυρίτση και Βασιλική Τέγα
STEM kit σε δράση στο 71ο Νηπιαγωγείο Αθηνών:
Οι μαγικές εικόνες και οι μπερδεμένοι κύβοι / Μάχη με τον Αρχιμήδη. Ποιος θα κερδίσει;
Οι εκπαιδευτικές θεματικές του STEM KIT μέσα από βιωματικές δράσεις για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου.
Ειρήνη Βαλληνδρά
Αρχιτέκτων-ερευνήτρια, επιστημονική συνεργάτιδα στο εργαστήριο TUC TIE Lab του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Γεωργία Μανουσογιαννάκη
Αρχιτέκτων-ερευνήτρια, επιστημονική συνεργάτιδα στο εργαστήριο TUC TIE Lab του Πολυτεχνείου Κρήτης
Ιωάννα Κυρίτση
Νηπιαγωγός και Προϊσταμένη στο 71ο Νηπιαγωγείο Αθηνών. Υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας. Ένταξη στο σχολικό δίκτυο «Το βλέμμα στην Πόλη σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων και την Τεχνόπολη. Συμμετοχή σε διαγωνισμούς φιλαναγνωσίας και σε προγράμματα της UNICEF. Παρακολούθηση εννιάμηνων σεμιναρίων Σχολικής Ψυχολογίας και Ηγεσίας της Διοίκησης. Ενδιαφέρον για καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Βασιλική Τέγα
Απόφοιτος του τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Παν/μιου Αθηνών, εκπαιδευτικός σε ιδιωτικά και δημόσια νηπιαγωγεία από το 2002 με διαρκή και ενεργή συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Δήμου Αθηναίων και της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας με αντικείμενο την τέχνη και τον πολιτισμό, δεξιότητες σε Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την εκπαίδευση (κάτοχος διπλώματος ΤΠΕ Β’, e-twinning, εκπαιδευτική ρομποτική).
Χτίζοντας ιστορίες μέσα σε μια βαλίτσα
Μουσειοσκευές και εκπαιδευτικό υλικό ανοιχτά σε πολλές αναγνώσεις.
Χαρά Μαραντίδου
Εικαστικός, designer και αρχιτέκτονας. Σχεδιάζει εκπαιδευτικό υλικό, μουσειοσκευές, βιβλία, ειδικές κατασκευές και εκθέσεις για πολλούς διαφορετικούς φορείς πολιτισμού και εκπαίδευσης. Σε όλα τα έργα της αφηγείται ιστορίες συνδυάζοντας εικόνα, κείμενο, υλικά, ήχους, χώρο και ό,τι άλλο μπορεί να εμπλουτίσει την εμπειρία του χρήστη.
Αισθητηριακά παιχνίδια στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου
Αργυρώ Μπατσή
Μουσειολόγος, Μουσειοπαιδαγωγός
Γεωργία Λαζάρου
Εικαστικός, Μουσειοπαιδαγωγός
Εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α
Το παράδειγμα του Ψηφιακού Μουσείου Ακαδημίας Πλάτωνος
Ελένη Χρονοπούλου
Προϊσταμένη Μουσείων, Συλλογών και Πολιτιστικών Χώρων Διεύθυνσης Πολιτισμού του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α, Συντονίστρια (από τον ΟΠΑΝΔΑ) της Επιτροπής Μουσείων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας – CultureisAthens. Ιστορία και Αρχαιολογία -Φιλοσοφική Σχολή Α.Π.Θ. Μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην Πολιτιστική Διαχείριση. Εξειδικευμένη εκπαίδευση (Ε.Κ.Π.Α ) στην πολιτιστική επικοινωνία και πολιτιστική διπλωματία.
ΜαρίαΚαρώνη
Μουσειοπαιδαγωγός, ΒΑ in Interactive Arts καιΜΑ in Visual Culture – Metropolitan Manchester University.
Εικοσιένα αντικείμενα μιλούν για την Επανάσταση
Ένα ψηφιακό υλικό εξοικείωσης με την ιστορική έρευνα
Μαρία Ζαμενοπούλου
Απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Από το 1999 εργάζεται στο Τμήμα Εκπαίδευσης του Μουσείου Μπενάκη σχεδιάζοντας και υλοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα και εκδόσεις για παιδιά και ενήλικες. Στα ειδικά ενδιαφέροντά της είναι η Ιστορία, η Φωτογραφία και η προσέλκυση ευαίσθητων ομάδων κοινού στο Μουσείο.
Επιθυμία Ελευθερίας
Mιαοπτικοποιημένη αφήγηση του Αγώνα του 1821 μέσα από έργα τέχνης που βγαίνουν από τα μουσεία και ζωντανεύουν την ιστορία στο δημόσιο αστικό χώρο.
Πώς ενορχηστρώθηκε, από το εργαστήριο TUC TIE lab του Πολυτεχνείου Κρήτης και την Επιτροπή “Ελλάδα 2021”, το μεγαλύτερο εγχείρημα χαρτογραφημένης προβολής (projectionmapping) στην Ελλάδα, καθώς πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονη προβολή στις όψεις εμβληματικών κτιρίων σε 18 ελληνικές πόλεις.
Μαριάνθη Λιάπη
Αρχιτέκτων-Eρευνήτρια, MSc MIT, Επιστημονική συνεργάτιδα Πολυτεχνείου Κρήτης.
Υπεύθυνη σχεδιασμού και διαχείρισης ερευνητικών προγραμμάτων, Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC TIE Lab) Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πολυτεχνείο Κρήτης
ΚΥΚΛΟΙ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η πρωτοβουλία αυτή διοργανώνεται από τον Δήμο Αθηναίων, το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης και τη ΔΑΕΜ Α. Ε. στο πλαίσιο του Προγράμματος “Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα” και αποσκοπεί στην ενεργοποίηση μιας δημιουργικής και κριτικά σκεπτόμενης σχολικής κοινότητας. Μέσα από έξι συνολικά κύκλους διαλέξεων επιδιώκει να συνδυάσει και να αναδείξει πεδία που μπορούν να εμπλουτίσουν τη μάθηση προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης σεβασμού, κριτικής σκέψης και αυτενέργειας.
Ο πρώτος κύκλος υλοποιήθηκε στις 26 Μαΐου 2021 με θέμα “Η παιδαγωγική της φύσης. Εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από μια φυσιο-κεντρική προσέγγιση”. Ο δεύτερος στις 07 Ιουλίου 2021 με θέμα “Η παιδαγωγική του τόπου. Εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από δράσεις για τον τόπο και την κοινότητα”. Ο τρίτος στις 29 Σεπτεμβρίου 2021 με θέμα “Η παιδαγωγική της σχολικής αυλής. Αναζητώντας καλές πρακτικές για την οργανική ένταξη της αυλής στην εκπαιδευτική διαδικασία”, ο τέταρτος στις 08 Δεκεμβρίου 2021 με θέμα “Παιδαγωγική και Τεχνολογία: Διερευνώντας μια αναπόφευκτη σύγκλιση με ανοιχτούς ορίζοντες” και ο πέμπτος στις 02 Φεβρουαρίου 2022 με θέμα “Η Εκτός Ύλης Παιδαγωγική: Ανοίγοντας διαλόγους για όσα δε χωράνε στα βιβλία” .
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΤΣΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
To Πρόγραμμα «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» του Δήμου Αθηναίων έχει ως βασικό αντικείμενο την επιμόρφωση παιδαγωγών και εκπαιδευτικών στην εφαρμογή καινοτόμων τεχνικών για την αναβάθμιση του σχολικού χώρου και τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υλοποιείται από το TUC TIE Lab του Πολυτεχνείου Κρήτης, σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ Α.Ε., και εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο επιμορφωτικού, ερευνητικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα της Διεύθυνσης Παιδικής Ηλικίας, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου για την αναβάθμιση του ρόλου του σχολείου, ως βασικού στοιχείου του κοινωνικού ιστού και ως καταλύτη για τη μελλοντική εξέλιξη των πολιτών και της πόλης.