Μαθητές από σχολεία της Αθήνας συμμετείχαν στη διήμερη διαβούλευση που καρποφόρησε ιδέες και προτάσεις για μια πιο πράσινη, πιο λειτουργική και πιο αλληλέγγυα πόλη
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 22 Απριλίου η διήμερη ανοιχτή διαβούλευση των μαθητών και μαθητριών Γυμνασίων και Λυκείων της Αθήνας που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία». Η ανοικτή διαβούλευση είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες υλοποίησης του προγράμματος στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έρχεται να πλαισιώσει την προσπάθεια που γίνεται να αποκτήσουν τα παιδιά δεξιότητες υπεύθυνου και ενεργού πολίτη, με κριτική σκέψη, σεβασμό προς την πόλη του και προς το δημόσιο χώρο.
Φέτος, η διαβούλευση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά για δεύτερη συνεχή χρονιά, αφού οι συνθήκες δεν επέτρεψαν τη δια ζώσης διοργάνωσή της στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας στήθηκαν 16 μικρά διαδικτυακά «δημοτικά συμβούλια» και οι μαθητές μέσα από τα εφηβικά τους δωμάτια, απέδειξαν ότι τα όνειρα και η αγάπη για την πόλη δε σταματούν λόγω απόστασης.
Περισσότεροι από 50 μαθητές από 14 σχολεία της Αθήνας επεξεργάστηκαν προβλήματα που απασχολούν καθημερινά τους δημότες της πόλης των Αθηνών και είναι σχετικά με τον δημόσιο χώρο, πρότειναν λύσεις και ήρθαν σε επαφή με τις δημοκρατικές διαδικασίες.
«Στο πρόγραμμα στο οποίο πήραμε μέρος, ανακάλυψα ότι με ενδιαφέρουν πολλά θέματα για τη κοινωνία με τα οποία δεν είχα ασχοληθεί σε μεγάλο επίπεδο. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία καθώς, ακόμα κι αν ήταν διαδικτυακά και δεν γνωρίζαμε τα άλλα παιδιά, συνεργαστήκαμε μια χαρά μεταξύ μας. Το γεγονός ότι ακούσαμε τόσες διαφορετικές απόψεις ήταν υπέροχο, καθώς πολλές ήταν κάτι που δεν είχαμε σκεφτεί.» δήλωσε μαθήτρια Γυμνασίου την πρώτη μέρα της διαβούλευσης.
Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν περιλαμβάνονται η αξιοποίηση διατηρητέων κτιρίων, η δημόσια υγιεινή, η ανακύκλωση, οι έξυπνες πόλεις και τα πάρκα τσέπης η αλληλεγγύη, η προσβασιμότητα και η κλιματική αλλαγή. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής διαβούλευσης προτάθηκαν λύσεις όπως αισθητήρες που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ, ειδικά πεζοδρόμια για τους τυφλούς, ηλιακά ποδήλατα και ηλιακοί φορτιστές, ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για τα αδέσποτα, κάδοι ανακύκλωσης για κάθε πολυκατοικία και επιμορφωτικά ενημερωτικά σεμινάρια για τα οφέλη της ανακύκλωσης. «Όλοι είπαν σημαντικές και δημιουργικές ιδέες για τα πάρκα τσέπης, όπως έναν τοίχο αναρρίχησης και φορτιστές κινητού που να λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια. Οι δικιές μου ιδέες που μπήκαν στο κείμενο ήταν το καταφύγιο αδέσποτων και οι τοίχοι με graffiti.» ανέφερε στη καθηγήτρια του μαθητής του Λεοντείου Γυμνασίου. Οι προτάσεις θα κατατεθούν σε ηλεκτρονική ψηφοφορία η οποία θα είναι διαθέσιμη στο ευρύ κοινό τις επόμενες ημέρες.
Τη διαδικασία συντόνισαν η Ευαγγελία Χρυσοβέργη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, η Ελένη Παππά και ο Πέτρος Τζαγκαράκης, καθηγητές του 53ου Λυκείου Αθηνών και υπεύθυνοι για το σχεδιασμό των θεμάτων της διαβούλευσης, η Παναγιώτα Δούκα, η Λένκα Κανέλλια και ο Παναγιώτης Κουνούδης, μέλη της ομάδας έργου του προγράμματος «Το Παιδί η πόλη και τα μνημεία».
Συμμετείχαν τα σχολεία: 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών-Γεννάδειο, 4ο, 19o, 22ο, 53ο ΓΕΛ Αθηνών, 1ο, 2ο ΓΕΛ Ν.Φιλαδέλφειας, 3ο ΓΕΛ Υμηττού, Ειδικό Λύκειο-Γυμνάσιο Αθήνας, 4ο, 21ο Γυμνάσια Αθηνών, 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής, 4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής και Λεόντειος Αθηνών.
Περισσότερες πληροφορίες:
Website: www.kids4thecity.gr
Facebook: https://www.facebook.com/kids4thecity
Instagram: https://www.instagram.com/kids4thecity/
Email: [email protected]