Μεγάλη χαρά και αθρόα συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στις Γιορτές Λήξης της 7ης συνεχόμενης χρονιάς του προγράμματος
Οι Γιορτές Λήξης για την Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η Ανοικτή Μαθητική Διαβούλευση, στις 15 & 16 Μαΐου και 6 Ιουνίου στην Τεχνόπολη, συγκέντρωσαν πλήθος εκπαιδευτικών και μαθητών!
Στις 15 & 16 Μαΐου, περισσότεροι από 400 έφηβοι από 38 Γυμνάσια και Λύκεια της Αθήνας, περιέγραψαν τη διαδρομή του σχολείου τους στο πρόγραμμα “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”, μίλησαν για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που είχε η συμμετοχή τους και πως αυτή εξειδικεύτηκε σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ανησυχίες τους. Θεατρικά δρώμενα, μουσικές επιλογές και μικρά ντοκιμαντέρ εμπνευσμένα από τα γλυπτά και μνημεία της πόλης των Αθηνών, συνέθεσαν το όμορφο ψηφιδωτό των παρουσιάσεων των μαθητικών ομάδων στο Αεριοφυλάκιο 1 – Αμφιθέατρο “Μιλτιάδης Έβερτ”.
Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο την Τρίτη 6 Ιουνίου, όπου πάνω από 500 παιδιά από Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Δήμου της Αθήνας παρουσίασαν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τις εργασίες τους στο Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ» και δημιούργησαν εικαστικά έργα με την εικαστικό Γεωργία Λαζάρου και τη μουσειοπαιδαγωγό Ιωάννα Παντέ. Στην αρχή της εκδήλωσης επισκέφθηκε την Τεχνόπολη ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος συνεχάρη τα παιδιά για τις δουλειές τους και συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολείων.
Παράλληλα με τις Γιορτές Λήξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υλοποιήθηκε και η Έκθεση με τα παραδοτέα έργα των μαθητικών ομάδων. Διηγήματα, παρουσιάσεις, πόστερ, επιτραπέζια παιχνίδια και μακέτες είναι τα έργα τα οποία προέκυψαν από την ομαδική δουλειά στις τάξεις, από τις επισκέψεις στα κτήρια και τα μνημεία που επέλεξαν οι μαθητικές ομάδες στη διάρκεια της χρονιάς και από τα εργαστήρια Οπτικοακουστικών μέσων, Παραστατικών Τεχνών, Ρητορικής, Εικαστικών, Δημιουργικής Αφήγησης και Δημιουργικής Γραφής τα οποία προσέφερε φέτος το πρόγραμμα στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις δράσεις του. Τα έργα των μαθητών φιλοξενήθηκαν στο InnovAthens και στην αίθουσα Δ10 της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων τις τρεις ημέρες της Γιορτής Λήξης (15 & 16 Μαΐου και 6 Ιουνίου).
Τις Γιορτές Λήξης χαιρέτισαν η Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου Αθηναίων για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», η Ειρήνη Πετσημέρη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, η Μαρία Φλώρου, Υπεύθυνη του Τομέα Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, η Μαρία Δημοπούλου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Α’ Αθήνας και η Πόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Α΄ Αθήνας.
Μαθητική Διαβούλευση
Μετά από τρία χρόνια διαδικτυακής υλοποίησης, η Μαθητική Διαβούλευση πραγματοποιήθηκε φέτος δια ζώσης. Στις 15 και 16 Μαΐου, 160 μαθητές από 35 Γυμνάσια και Λύκεια της Α΄ Αθήνας, επεξεργάστηκαν προβλήματα που απασχολούν καθημερινά τους δημότες της πόλης των Αθηνών και είναι σχετικά με το δημόσιο χώρο, πρότειναν λύσεις και ήρθαν σε επαφή με τις δημοκρατικές διαδικασίες. Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν περιλαμβάνονται η αξιοποίηση διατηρητέων κτιρίων, η δημόσια υγιεινή, η ανακύκλωση, οι έξυπνες πόλεις και τα πάρκα τσέπης, η αλληλεγγύη, η προσβασιμότητα και η κλιματική αλλαγή. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής διαβούλευσης τα παιδιά συζήτησαν και πρότειναν λύσεις, όπως αισθητήρες που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ, ειδικές διαβάσεις με παραγωγή χαρακτηριστικού ήχου για τους τυφλούς και ανάρτηση επιγραφών Braille σε δημόσια κτίρια και χώρους, έξυπνα παγκάκια με πρόσβαση στο ίντερνετ και δυνατότητα φόρτισης κινητών τηλεφώνων, παροχή κινήτρων για ανακύκλωση, κάδοι ανακύκλωσης με διαχωρισμό υλικών για κάθε σχολείο και ενημερωτικές καμπάνιες για τα οφέλη της ανακύκλωσης.
Τη διαδικασία συντόνισαν η Ελένη Παππά και ο Πέτρος Τζαγκαράκης, καθηγητές του 53ου Λυκείου Αθηνών και υπεύθυνοι για το σχεδιασμό των θεμάτων της διαβούλευσης, η Έλλη Γουργουρίνη, η Λένκα Κανέλλια και ο Παναγιώτης Κουνούδης, μέλη της ομάδας έργου του προγράμματος «Το Παιδί η πόλη και τα μνημεία».
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:
«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. To πρόγραμμα διανύει την έβδομη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές. Έχει βραβευτεί με το χρυσό και το ασημένιο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό Education Leaders Awards και από την σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετέχει με εκπαιδευτικό υλικό στην πλατφόρμα 21+, στα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (active citizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη καθώς και το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.
Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι 213 0109300 (int. 115) [email protected]
Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»